söndag 29 juni 2008

Lower Manhattan

Var igår nere i Lower Manhattan. Först blev det lite gatumarknad på Union Square Park, innan jag fortsatte ner till Washington Square Park för att avjnuta det som inköpts. Som ensam kille fick man dock knappt vara ifred här utan försök till raggande, varför jag tog mig ner till SOHO och helgmarknaden på Bleekerstreet. Känns som man kommit till en helt annan stad i dessa stadsdelar, Stockholms SOFO upphöjt i 100. Härlig stämning. Traskade sedan vidare till Little Italy och vidare ner i China Town. Detta är en stadsdel som kommer få många besök av mig framöver, härligt gytter och skön stämning. Hittade dessutom en härlig liten microbutik som gjorde egen kinesisk beef jerkey, http://www.newbeefking.com/. Lite annorlunda mot amerikansk, saftigare och annorlunda smaksatt, och då jag redan blivit hooked, blir det nog många besök här ;)



Inga kommentarer: