måndag 6 oktober 2008

Washington DC - Washington Monument

Jag har varit lite dålig med uppdateringar på sistone, my bad..

Efter en liten semestertripp till Washington DC har jag dock en si sådär 400 nya fotografier i kameran, ska försöka lägga upp ett gäng av dem allt eftersom jag sorterat dem lite.

Washington DC är intressant, då det finns så pass mycket historiskt att se och många museum att besöka. Men tar man bort det kulturella återstår en, i mina ögon, rätt tråkig stad. Washington är väldigt segregerad och stora delar av staden är nära nog helt nedsläckt och folktom kvällstid, sånär som på de hemlösa, som det tyvärr finns väldigt många av i Washington. Det är även en av de farligaste städerna i USA att vistas i, vilket jag tycker man tydligt kände när man gick omkring kvällstid, framför allt när man var lite utanför huvudlederna. Roligt att ha varit där, men har svårt att se att jag kommer göra ett återbesök.

Börjar bildspelet från Washington med några bilder på Washington Monument.

Inga kommentarer: