måndag 22 september 2008

UN General Assembly

Idag är det totalt trafikkkaos i Midtown. Det är General Assembly i FN denna vecka och 235 världsledare ska inhysas på hotellen i Midtown och sedan transporteras fram och tillbaka till FN. Bokstavligen tiotusentals poliser, Secret Servicepersonal och annan säkerhetspersonal har tagit kontroll över alla gator i östra Midtown och Turtle Bay och hanterar sedan trafiken efter eget tycke. Efter att ha tagit den nedersta bilden, (notera Secret Servicekillen som vinkar åt mig), blev jag svärmad av såväl Secret Service som NYPD Blue. De gjorde klart för mig att jag skulle ta det j***ligt varsamt och vara tacksam för att de inte plockade in mig. Lilla jag gjorde dom visst nervösa med min teleobjektivs-SLR. Inte så roligt när det hände, men rätt kul nu efteråt ;D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju dessutom lätt att ta dig för terrorist så jag kan väl iofs förstå deras oro...

/BEAR

Martin sa...

mjo, insåg det såhär i efterhand, min tvådagarsstubb såg fierce ut kan jag tänka mig...

Anonym sa...

Hualien, tänk om de spärrat in dig!

Nu är det fredag och snart ska jag gå hem det ska bli skönt.

Må gott Andrea