måndag 18 augusti 2008

Harlem

I söndags begav jag mig norrut för att utforska Harlem lite. Var inte runt överallt, men överlag var de områdena som jag gick omkring i helt ok. Vid två olika tillfällen kom det dock fram folk och frågade om jag var vilse, vet inte om jag såg bortkommen ut eller om det berodde på något annat.. På 135th street stötte jag på en stor festival, vilken visade sig vara "The Harlem Jazz and Music Festival". Det som såldes vid den anknytande marknaden var väldigt annorlunda mot det som finns på Manhattans street fairs. Nästan allt, såväl t-shirts som böcker hade olika black power budskap och hela marknaden genomsyrades av detta. Maten var också olika så till vida att det mesta som såldes var mat från södern. Dock en trevlig marknad med mycket bra musik och break dance uppträdanden.


Inga kommentarer: