söndag 31 augusti 2008

Brazilian Day Festival

Det är verkligen ett crescendo av festivaler nu i slutet av sommaren. Idag var det Brasilianarna som firade Brazilian Day Festival i och runt Little Brazil. Så det vara bara att sätta på sig sin svenska landslagströja och bege sig ut i festligheterna. Då jag är blond och min portugisiska begränsar sig till obrigado, tror jag dock inte jag lyckades övertyga någon om att jag var brasilianare ;D. Det var dock en trevlig och festlig tillställning med gott om glada människor. Förra året var det visst 1,5 miljoner på plats och firade nationaldagen. Tog mig även upp till nordvästra Central Park och tittade på lite uppvisning av Capoeira som en del av firandet. Då det är över 30 grader varmt och strålande sol passades det även på med lite solbadande idag, dock inte i Central Park utan i en park längs med East River så man fick lite havsbris också.

Inga kommentarer: