lördag 30 augusti 2008

US Open

Idag åkte jag ut till Queens och gick på US Open. Jag köpte biljetter till Arthur Ashe Stadium så det blev några riktigt bra matcher i ett väder som artade sig allt eftersom dagen gick.

De matcher jag tittade på var först en med Venus Williams, sedan såg jag en match med Raphael Nadal och den sista matchen var med Serena Williams. Williamssystrarna var löjligt överlägsna i sina matcher. Nadal vann med klara 3-0 men siffrorna visar inte riktigt det motstånd som han ändå fick och det skulle nog lika gärna kunnat bli både 3-1 som 3-2, även om han var en klar segrare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul med tennis, var norden representerat med Caroline Wozniacki, en riktigt bra danska!?

BEAR

Martin sa...

Hon spelade dubbel den dagen jag var där faktiskt, dock samtidigt som Raphael Nadal så valet var ju rätt givet. Bäste svensk blev utslagen i First Round tyvärr.