tisdag 19 augusti 2008

New York Yankees - Yankee Stadium

I söndags korsade jag även Harlem River över till The Bronx. Utan att ha planerat det i förväg hamnade jag vid Yankee Stadium och köpte där en riktigt bra biljett av en skalpare och gick och tittade när Yankees mötte Kansas Royals. Väl där träffade jag en skön snubbe som jag knäckte ett gäng bira tillsammans med. Han hade säsongsbiljetter så vi ska försöka gå på någon mer match tillsammans framöver. Det var faktiskt riktigt roligt att se på baseball live, vilket jag inte trodde det skulle vara.

"The House That Ruth Built" - The Yankee Stadium


Nedan har vi en stilstudie när "Moose" pitchar..

Vad en baseballmatch egentligen handlar om är ju att man har en ursäkt för att man en solig söndagseftermiddag kan sitta i 4 timmar och dricka öl och äta skräpmat. ;D

3 kommentarer:

Anonym sa...

Sweet
det är väl det mest amerikanska du kan bara med om eller?

sköna bilder...

//Doderhult

Martin sa...

Thx m8, visst är det amerikanskt så det forslår ;)

Den forsta bilden var det lite meck med att få ihop, var inte tänkt som en panorama, men väl hemma såg jag att jag hade alla vinklar och vrår av Yankee Stadium som behovdes på olika fotografier, så det var bara att sätta sig vid Photoshop och get to work ;D

Anonym sa...

Tycker du lyckats bra med den

//Doderhult